12.05.2017

Prosím, reagujte aspoň na světlo!

Určitě jste už někdy napjatě čekali: vezmou mě do té nové práce, nebo ne? A nestáli jste nikomu ani za e-mail. Stává se to i zaměstnavatelům: čekají na budoucího zaměstnance a on jim ani nedá vědět, že už nemá zájem.

Celý svůj profesní život se snažím dodržovat zásady slušného chování a mezi ty zajisté patří správná komunikace. Do správné komunikace zahrnuji zpětnou vazbu – reakci na to, co si myslíme, o čem jednáme, myšlenky druhých. Bohužel ne všichni dokáží dát adekvátní zpětnou vazbu, ba dokonce ji často nedají vůbec.

V naší práci se setkáváme se zpětnou vazbou ve dvou rovinách. Na straně zaměstnavatele a na straně kandidátů. Stává se, že se kandidáti nedozví výsledek výběrového řízení a stejně tak se zaměstnavatel nedozví, že kandidát nepřijde na pohovor nebo už nemá o pozici zájem.

Je mi však záhadou, že se to děje čím dál častěji a stává se spíše standardem zpětné vazby neposkytovat. Jsem proti!

Každý z nás by se rád dozvěděl, v jaké stavu se daná situace nachází. Když přivezeme těhotnou manželku do porodnice, chceme po lékařích, aby s námi komunikovali. To samé by mělo platit v běžném či pracovním životě. Umět včas a správně reagovat. Proč strkat hlavy do písku, proč nezvedat telefony?

Myslím si, že všichni oceníme reakci, i když ne vždy je pozitivního charakteru. V takových případech se musíme umět učit přijímat kritiku a respektovat názory a myšlenky. Vést dále komunikaci vede k pozitivním výsledkům práce.

Prosím tedy alespoň čtenáře této mojí poznámky, aby reagovali a informovali. Není nic horšího než rozezlený klient, který čeká v kanceláři na pět kandidátů a tři z nich se nedostaví, bez jediné známky omluvy. A naopak, klienti, napište těm třem finalistům výběrového řízení, že další kolo výběru bude za čtrnáct dní s manažerem oddělení.

Stačí tak málo a znovu bude zpětná vazba pro všechny záležitostí automatickou a správnou, nikoliv přežitou a nudnou. Běžím odpovědět na mail ;) Hezký den všem!

František Boudný