Ideální šéf? Umí motivovat, zajímá se o lidi, ale není příliš osobní
(Praha 21. 5. 2020) ‒ Dobrý šéf by měl především umět motivovat. Myslí si to 85 % respondentů ankety, kterou uspořádala personální agentura Předvýběr.CZ mezi svými klienty z řad zájemců o zaměstnání.
(Praha 21. 5. 2020) ‒ Dobrý šéf by měl především umět motivovat. Myslí si to 85 % respondentů ankety, kterou uspořádala personální agentura Předvýběr.CZ mezi svými klienty z řad zájemců o zaměstnání.
Mezi další důležité vlastnosti vedoucích pracovníků patří mít respekt a být odborník - pro obě vlastnosti hlasovalo shodně osm z deseti dotázaných. Empatii jako další z možností uvedlo 67 % zaměstnanců.
„Jestli je šéfem muž nebo žena není důležité podle tří čtvrtin lidí,“ říká František Boudný, šéf Předvýběru.CZ. Ve zbývající čtvrtině je ale čtyřikrát víc zastánců názoru, že lepším vedoucím je muž (21 %) než žena (5 %).
Většina lidí se svými šéfy vychází. Jako dobrý svůj vztah s nadřízeným označila polovina lidí, téměř třetina dokonce za přátelský či kamarádský. Třetině zaměstnanců vyhovuje, když se svým šéfem probírají nejenom výsledky a plány, ale i osobní záležitosti.
„Méně jednoznačné jsou představy lidí, co o nich jejich šéf může vědět. Zjednodušeně se dá říct, že o nich může vědět hodně, ale nemělo by jít o příliš osobní informace,“ dodává František Boudný.
Mezi tři nejčastější věci, které šéf může znát, tak podle zaměstnanců patří jejich představy o kariéře (87 %), kdy slaví narozeniny (54 %) a co je trápí a z čeho mají radost (49 %).
Naopak za největší tabu lidé považují informace o svých majetkových poměrech (67 %), názory na společnost a politiku (41 %) a znalost zdravotního stavu (26 %). „Vztah šéfa a zaměstnance založený na vzájemné důvěře přitom dokáže oběma zajistit lepší pracovní podmínky. Znalost řady ‚zakázaných‘ informací tomu často může pomoct,“ uzavírá šéf personálky.