Tiskové zprávy
Polovina firem systematicky buduje svoji značku zaměstnavatele
Employer branding je v Česku mezi zaměstnavateli poměrně nová disciplína. Systematicky se mu věnuje už 53 % firem, déle než pět let ale jen 35 %. Vyplývá to z online průzkumu personální agentury Předvýběr.CZ mezi stovkou stálých respondentů z řad majitelů a šéfů firem.
„Věřím tomu, že rychle naroste počet firem, které si uvědomí, že budování značky zaměstnavatele zvyšuje jejich atraktivitu na trhu práce. Jen dvanáct procent dotázaných to nepovažuje za nutné,“ říká František Boudný, ředitel Předvýběru.CZ.
Nejčastější překážkou, proč se do toho firmy ještě nepustily, je nedostatek lidských a finančních zdrojů nebo skutečnost, že si s tím nevědí rady.
Vede interní komunikace. Na branding připadá nejčastěji desetina HR rozpočtu
Kromě sdílení firemních hodnot je nástrojem employer brandingu nejčastěji interní komunikace (89 %), teambuilding (68 %) a sociální sítě (56 %).
Čtyřiačtyřicet procent dotázaných uvádí další komunikaci i s kandidáty, kteří neuspěli u pohovoru. Třetina firem podporuje a vyhodnocuje online recenze zaměstnavatele, stejný podíl zaměstnavatelů měří atmosféru uvnitř firmy. Rovněž třetina respondentů jako nástroj budování zaměstnavatelské značky uvádí webové stránky, 22 % dokonce má speciální kariérní stránky.
Pětina firem vyhlašuje soutěže typu zaměstnanec měsíce nebo pobočky a u desetiny zaměstnavatelů je potenciálním kandidátům online k dispozici konkrétní personalista.
„Na aktivity employer brandingu zaměstnavatelé vydají nejčastěji desetinu rozpočtu určeného na personalistiku,“ dodává František Boudný s odvoláním na 80 % respondentů průzkumu. Zbývající pětina dotázaných na budování značky zaměstnavatele vyčlení až 25 % zdrojů.