Předvýběr.CZ průběžně zjišťuje zpětnou vazbu u zájemců o práci
(Praha 4. 5. 2020) ‒ Letos v únoru začala personální společnost Předvýběr.CZ zjišťovat zpětnou vazbu u zájemců o práci. Hlavními důvody je zlepšování kvality práce personálky a posilování značky u kandidátů prostřednictvím prozákaznického přístupu.
(Praha 4. 5. 2020) ‒ Letos v únoru začala personální společnost Předvýběr.CZ zjišťovat zpětnou vazbu u zájemců o práci. Hlavními důvody je zlepšování kvality práce personálky a posilování značky u kandidátů prostřednictvím prozákaznického přístupu.
„Kandidáti oceňují, že o ně má někdo zájem. K mapování zpětné vazby nás přivedla skutečnost, že mnozí klienti to sami nedělají,“ vysvětluje František Boudný, ředitel Předvýběru.CZ.
Personální společnost zjišťuje u lidí, které doporučila na pracovní pohovor, jak hodnotí jednání a komunikaci potenciálního zaměstnavatele. Předvýběr.CZ také zjišťuje, jak kandidáti hodnotí kvalitu služeb personálky. „Výsledky pomáhají našim konzultantkám a obchodníkům zlepšovat vlastní práci,“ dodává šéf společnosti.
Polovinu uchazečů o práci firmy nekontaktují, pandemie nezájem zvýšila
Každý druhý zájemce o práci, který splňuje požadavky potenciálního zaměstnavatele, nedostane od firmy pozvánku k pohovoru ani jiné vyrozumění. Po zavedení nouzového stavu přibylo firem, které uchazečům nedávají žádnou zpětnou vazbu. Vyplývá to z průběžného průzkumu Předvýběru.CZ za období od začátku února do konce dubna 2020.
V době před nouzovým stavem se reakce od budoucího možného zaměstnavatele nedočkalo 48 % zájemců o práci. Ve druhé polovině března, kdy byla zavedena opatření proti šíření epidemie koronaviru, se s nulovou reakcí setkalo už 52 % zaměstnanců a v dubnu dokonce o dva procentní body více lidí.
„Zhruba šestkrát přibylo firem, které zájemce o práci odmítnou ještě před výběrem, koho pozvat na pohovor,“ říká šéf personálky František Boudný. „Naopak se snížil počet lidí, kteří odmítnou přijít na pohovor, ačkoli dostali pozvání,“ dodává.
Přibývá zaměstnanců, kteří oceňují zájem o zpětnou vazbu
Personální společnost také zjišťuje, jak zaměstnanci hodnotí, pokud s nimi potenciální zaměstnavatel komunikuje. Průzkum ukázal, že v krizi si lidé komunikace více cení. „Zatímco před koronavirem dobré hodnocení uvedlo 88 % dotázaných, na konci dubna už jich bylo čtyřiadevadesát,“ uzavírá František Boudný.