Trh práce funguje, priority ale vnímají firmy jinak než zaměstnanci
Výsledky potvrzují, že trh práce se vrací k normálu, když v žádné z oslovených firem neplánují pro letošek jakákoli omezení. Zaměstnavatelé si uvědomují, že o kvalitní lidi musí stále bojovat dobrými pracovními podmínkami.
(Praha 23. 7. 2020) ‒ Každá pátá firma chce letos rozšířit nabídku poskytovaných benefitů, vyplývá z ankety personální agentury Předvýběr.CZ mezi zaměstnavateli. Nikdo z respondentů neplánuje omezování poskytovaných výhod.
„Výsledky potvrzují, že trh práce se vrací k normálu, když v žádné z oslovených firem neplánují pro letošek jakákoli omezení. Zaměstnavatelé si uvědomují, že o kvalitní lidi musí stále bojovat dobrými pracovními podmínkami,“ říká František Boudný, ředitel personální agentury.
Předvýběr.CZ uspořádal průzkum k benefitům i mezi zaměstnanci. Žebříček tří nejčastěji poskytovaných výhod potvrzují obě skupiny: vedou stravenky, na druhém místě je vzdělávání a třetí je volná pracovní doba.
Liší se ale představa o tom, které benefity jsou nejdůležitější. Podle zaměstnavatelů to je volná pracovní doba, vzdělávání a stravenky a dovolená navíc, zatímco u zaměstnanců vede dovolená navíc, následuje volná pracovní doba a příspěvek na penzijní připojištění a vzdělávání je až třetí.
Možná trochu paradoxně téměř třetina zaměstnavatelů nejčastěji uvádí vzdělávání. Stejný je i podíl firem, které chtějí posílit sportovní vyžití a zdravou výživu.
Benefity jsou jenom nadstavba
Zaměstnanecké výhody mají jen vylepšovat pozici zaměstnavatele na trhu práce, nejsou to nejdůležitější, uvádějí personalisté. „Firemní benefity vnímám jako jistou nadstavbu. V první řadě má být zaměstnanec dobře zaplacený, aby jeho plat pokryl potřebné náklady včetně sportovních aktivit, jazykového vzdělávání a další,“ říká Miroslava Marcoň Liznerová, HR Business Partner z firmy GEA Czech Republic.
„Jedním z nehmotných firemních benefitů, které v poslední době získávají na oblíbenosti, je příjemné pracovní prostředí ‒ dobrý kolektiv, kvalitní šéf a stabilní společnost,“ připomíná šéf Předvýběru.CZ František Boudný. „Fenoménem dnešní doby je home office, firmy zjistily, že na konkrétních pozicích může být velmi efektivní nástroj,“ dodává.