Zásada, které se drží: nikdy neříkej nikdy
Sám přiznává, že si občas protiřečí, jako svoji slabou stránku uvádí emoce, velkým kladem je jeho soutěživost a vytrvalost. Ačkoli podle znamení zvěrokruhu dlouho nevydrží na jednom místě, úspěšně šéfuje vlastní firmě už deset let. Než k tomu dospěl, chtěl být a byl kuchařem, manažerem, právníkem, číšníkem, pečovatelem… Čtrnáctý rozhovor seriálu patří Františku Boudnému, obchodnímu šéfovi Předvýběru.CZ.
Brno je pohodové město, říká opravdový Čechoslovák
Prahu má rád, ale je na něho až moc velká, zatímco brněnský Svoboďák je prý pohodové náměstí. Pracovně pendluje mezi domovem na Slovensku a pobočkou v Čechách, ehm... tedy vlastně v moravské metropoli. Po rodičích je Čech, ale narozený na Slovensku. Oběma jazyky mluví perfektně, se svojí ženou Slovenkou mají „československé“ děti. Sami poznáte, že srdcem je opravdový Čechoslovák.
Neptá se druhých, kde se vidí za deset let
Tu otázku určitě znáte, pokud jste někdy byli aspoň na jednom přijímacím pohovoru. Alena Nejezchlebová ji jako personální šéfka velkoobchodu Richter + Frenzel uchazečům o práci nedává. „Nikdy nevíme, kde se vidíme zítra,“ říká trochu s nadsázkou, ale i s profesionálním pochopením, že když se s lidmi pracuje, dokážete je dostat i tam, kde by se sami třeba neviděli.
Mužští kolegové oceňují ženu v týmu
Když jsme si povídali, zrovna nad Prahou visela největší vzducholoď světa Zeppelin. Ve stejnojmenné firmě Štěpánka Zdvořáková pracuje jako personální šéfka. Společnost je výhradním prodejcem stavebních strojů a zařízení Cat a strojů amerického výrobce Caterpillar. Většina jejích kolegů jsou tedy muži, přesto si s nimi ví rady. Částečně i díky tomu, co jí dalo pedagogické vzdělání.
Od začátku byla favoritkou poroty
Historicky první Školu pohovorů vyhrála studentka České zemědělské univerzity Lenka Dosedělová. Do soutěže se přihlásila jako čtvrtá v pořadí, o dvacet tisíc soutěžila s potenciálními patnácti protihráči. Do finále se dostala jako favoritka soutěže – za všechny soutěžní úkoly dohromady dostala známku 1,7. Porotu zaujala připraveností, houževnatostí a zodpovědností.
Ideální kolega? Lidsky kvalitní člověk
Miroslav Černáč je chemik a obchodník současně. Jeho život trochu připomíná příběhy hrdinů Vladimíra Párala, který patří mezi jeho oblíbené spisovatele - jako provozní chemik získal vysokoškolský diplom až během zaměstnání. Firma, kterou řídí, prodává po celé Evropě speciální plasty, kompozitní materiály a aditiva. S jeho produkty se většina z nás přímo nesetkáme, ale s výrobky jeho zákazníků už ano - ať už jde o kosmetický průmysl, výrobu aut, stavebnictví nebo zdravotnictví. Jak funguje tak specifická firma? A jací jsou chemici?
Je šťastný. Má rodinu, práci a florbal
V říjnu oslavil Milan Peterka třiadvacáté narozeniny. V Předvýběru.CZ pracuje jako obchodní konzultant a pro předvánoční rozhovor jsme si ho vybrali úmyslně. Nadchne vás totiž, že navzdory nízkému věku z něho čiší velká dávka profesionálního sebevědomí. A právem. Milan kromě práce studuje a patří ke špičkám českého florbalu - je trenérem brankářů týmu Technology Florbal Mladá Boleslav, trénuje i brankáře národní reprezentace a v minulosti stejnou pozici zastával i v týmu slovenských juniorek. Ví, co chce, daří se mu to - a proto je šťastný.
Lidé o sobě dneska v životopisech říkají pravdu
František Novák začal podnikat před dvanácti lety. Tehdy mu bylo 54 let. Velkou firmu, ve které pracoval vlastně celý život, převzali lidé, se kterými nechtěl pracovat dál. A tak se stal „na stará kolena“ podnikatelem. „Je to strašně jednoduché, když ti nic jiného nezbývá,“ cituje na úvod rozhovoru slova kolegy, jak se cítil, když se ze zaměstnance změnil v byznysmena. I když celý život pracuje v IT, není to nekomunikativní ajťák, jak je známe ze seriálů, ale člověk s velmi lidských přístupem k ostatním.
Ideální personalista by měl především znát sám sebe
Poznej sám sebe je osvědčená pravda. Když to ale říká Andrea Nichtová, berte to zvlášť vážně, říká to nejen proto, že má za sebou práci v personálce, ale také jako vystudovaná psycholožka. Ráda peče dorty, má ráda černou a modrou barvu a nevěří horoskopům. To poslední jsem zjistil hned na začátku rozhovoru - a tak jsme si raději povídali o psychologii, o personalistice, o lidech a o dortech...
Lidé jsou na sociálních sítích dobrovolně, proto fungují
Dana Kultová vystudovala politologii a komerční komunikaci, pracovala v personálce a dneska je specialistkou na sociální sítě v agentuře nydrle. „Politologie mi dala pro marketing dobré základy jako je psaní odborných textů, komunikace a celkově pohled na svět, ale nebylo to něco, co bych chtěla dělat,“ vysvětluje. V rozhovoru se mimo jiného dozvíte, že marketingová komunikace a HR k sobě mají hodně blízko a také proč je pro firmy dobré využívat sociální média.