Co mám dělat, když jsem dostal/a padáka?
Ta otázka má vlastně dvě roviny. Jednou věcí je, jak se k výpovědi postavit správně právně a druhou, jak ji přijmout lidsky a najít si novou práci. Poradíme vám s obojím.
Polovina zaměstnanců očekává vyšší výplatu. Firmy budou ještě štědřejší
Jednapadesát procent zaměstnanců v online anketě personální agentury Předvýběr.CZ uvedlo, že v příštím roce počítají s růstem mezd.
Práci, ve které je šťastný, dostal proto, že slaví narozeniny jako šéf
Téměř před dvaceti lety přišel do firmy se životopisem. Byl to prý ten nejšílenější pracovní pohovor, jaký si umíme představit: když majitel zjistil, že se narodili ve stejný den, vzal ho, protože si prý budou rozumět. Klaplo to, pracuje tady dodnes. S výrobním ředitelem společnosti Isoma Miroslavem Košnářem jsme si povídali o formulích a bondovkách, o rodině, o štěstí v práci, o studentském poznávání světa, ale adventní rozhovor nemůže začít ničím jiným než nejhezčími svátky roku.
Nejšťastnější zaměstnanci jsou na Olomoucku, nejméně na Karlovarsku
Osm z deseti zaměstnanců v Česku je v práci šťastných, ukázaly už opakovaně průzkumy zabývající se spokojeností pracujících. Mezi jednotlivými regiony jsou ale velké rozdíly: pozice „nejšťastnějšího“ a „nejméně šťastného“ kraje se liší o víc než čtyřicet procentních bodů. Vyplývá to z nejnovějšího reprezentativního průzkumu personální společnosti Předvýběr.CZ, pro který data sesbírala agentura Talk Online Panel.
Jak si říct o přidání, aby šéf nemohl říct ne?
Blížící se konec roku bývá často obdobím, kdy si říkáme, že bychom si zasloužili lepší výplatu. Nedokážeme zaručit, že nadřízený vaši žádost o přidání nezamítne, ale máte velkou šanci, že budete od Nového roku brát víc, když se budete držet našich doporučení.
Začíná sezóna hodnotících pohovorů. Jak ji zvládnout?
Aspoň jednou za rok byste měli takovou pozvánku od svého šéfa dostat: sejít se a zhodnotit, co se povedlo a co ne, proč a co z toho vyplývá do dalšího roku. Poradíme vám jak na to.
Péče o spokojenost zaměstnanců zvyšuje motivaci a loajalitu
Pozici „manažera štěstí“ nebo jinak pojmenovaného specialisty, který se stará o spokojenost zaměstnanců, vnímá 56 % zaměstnavatelů jako dobrý přístup, který zvyšuje motivaci a loajalitu lidí. Ukázal to online průzkum personální agentury Předvýběr.CZ mezi stovkou stálých respondentů z řad majitelů, ředitelů a personálních šéfů firem.
Manažera štěstí už má šestina firem, zaměstnanci chtějí kratší pracovní týden
Osm z deseti zaměstnanců je v práci šťastných. Roste vliv dobrého šéfa na spokojenost lidí a téměř o desetinu přibylo těch, kteří by byli šťastnější, kdyby pracovali o den v týdnu méně. Vyplývá to z reprezentativního průzkumu personální společnosti Předvýběr.CZ, pro který data sesbírala agentura Talk Online Panel.
Je zarputilý: neřeší jestli, ale kdy toho dosáhne
Dneska se dočtete, jak se z účetního stal manažer personální agentury, jaký je šéf, co dělá ve svém volném čase a nakousneme také vizi zapojení umělé inteligence do naší práce.
Co když po mně chtějí často přesčasy?
Vypadá to jako velký problém, ale ve skutečnosti práce přesčas není žádný strašák. Má svoje jasně daná pravidla ‒ a navíc dneska víc než kdy jindy jde především o věc dohody.