Rady a tipy

Co dělat, když si nerozumím s kolegou?
Jedno rčení, známé v mnoha jazycích, říká, že jedna vlaštovka jaro nedělá. Přeloženo do srozumitelného jazyka jde o radu, abyste na základě jedné věci nedělali hned zásadní rozhodnutí. Rozhodně to platí pro situace, kdy si „nerozumíte“ se spolupracovníky.

Jak dát správně výpověď
Jestli už jste došli k této otázce, nemá asi už moc smysl vás přesvědčovat, abyste si výpověď rozmysleli. Tedy směle do toho ‒ bez strachu a slušně!

Jak si říct o zpětnou vazbu
Proč mě po pohovoru nepřijali? Jak jsou se mnou v práci spokojení? Kdo z nás by si aspoň jednou v životě takovou otázku nepoložil! Tomu, jak nás hodnotí kolegové v pracovním procesu, se říká zpětná vazba nebo také feedback. Máte svaté právo si o takový pohled říct ‒ a měli byste toho využít.

Jak se uvést v nové práci
Všeho moc škodí. A také: buďte sami sebou. Dvěma větami by se dalo shrnout, jak zvládnout roli nováčka ve firemním týmu.

Užitečné pracovní návyky prospějí vám i týmu
Některé pracovní návyky se nedají naučit, buď je máte nebo ne. Ale většina z nich se dá trénovat. Jejich zvládnutí vám pomůže být ve své profesi úspěšnější ‒ a vlastně vede i ke spokojenějšímu osobnímu životu.

Zkušební doba není strašák, ale výhoda
Je to asi jedno z nejčastějších probíraných pracovněprávních témat. Zaměstnance, kteří čerstvě nastupují do práce, občas až děsí, přitom zkušební doba je vlastně moc fajn vymoženost.

Jak si u pohovoru správně říct o dobrou výplatu
Bývá to jedna z nejtěžších částí pohovoru. A je doslova za všechny peníze! Přitom je to vlastně až překvapivě snadné, pokud se předem dobře připravíte.

Dejte si pozor na syndrom vyhoření
Předcházet syndromu vyhoření musíte dřív, než se o vás začne pokoušet, protože pak už může být příliš pozdě. Nechceme vás strašit, ale rozhodně nepodceňujte stav, do kterého je snadné se dostat, ale mnohem těžší z něho ven.

Je lepší si v práci tykat nebo vykat?
Nemáte-li se čeho jiného chytit, nejspolehlivější radou je: ostatním vykat. Nežijeme ve Spojených státech, v českém prostředí jsou formálnější pravidla daná etiketou bezpečným způsobem, jak v komunikaci s kolegy neudělat chybu.

Je dobré mít profil na LinkedInu?
Ještě před pár lety bychom vám odpověděli, že je to na vás. Dneska se skoro dá říct, že je to povinnost. Aspoň pokud vám záleží na vlastní kariéře. Ale nebojte se, být na LinkedInu vám přináší spoustu výhod.